Köpvillkor, frakt och leverans

Köpvillkor

Beställning och orderbekräftelse
När vi tagit emot din beställning får du en orderbekräftelse från oss till din e-postadress. Där finner du uppgifter om produkter, priser, betalsätt och leveransadress. Kontrollera att din orderbekräftelse stämmer. Om något är fel i beställningen så kontakta oss på mejl: info@divinedog.se eller telefon: 0707 761 533,  mån-fre 8-17.
Om en vara tagit slut i lager kontaktar vi dig snarast via e-post.

Betalning
I kassan kan du välja mellan betalsätten faktura, delbetalning, kortbetalning eller direktbetalning via Klarna.

Betalningsalternativ

- Klarna Checkout
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.
Betalningsalternativ som erbjuds genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ. Se https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/0/sv_se/user (Länken öppnas i nytt fönster) för kompletta villkor gällande Klarna Checkout.

- Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

- Klarna Konto
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation

Kortbetalning

Vid kortbetalning accepteras Visa, Mastercard eller Amex. Din betalning är säkrad genom DebiTech. Kortnumret skickas genom en krypterad förbindelse direkt till banken.

Fraktkostnad

Divine Dog skickar beställningarna alla helgfria dagar. 

Fraktavgiften inom Sverige är 49 SEK. 
Fraktavgiften till Danmark är 69 SEK  
Fraktavgiften till Norge är 69 SEK.

FRAKTFRITT VID KÖP ÖVER 595 KR TILL SVERIGE, NORGE OCH DANMARK.

Fraktavgiften i övriga Europa är  79-159 SEK. Se vår tabell nedan:

Leveransalternativ

PostNord Varubrev 1:a klass
Tar normalt 1-2 dagar att nå fram efter att det skickats från vårt lager. Fraktkostnaden är 49 kr (fraktfritt över 595 kr). Dina varor levereras till brevlådan. Varubrev som anses vara för stora för brevlådan lämnas till ditt närmaste utlämningsställe och du får en avisering. Denna skickas som sms om du har angett ditt mobilnummer, annars får du den via mejl.

PostNord MyPack
Tar normalt 1-2 vardagar att nå fram efter att det skickats från vårt lager. Fraktkostnad är 49 kr (fraktfritt över 595 kr). Dina varor skickas med Posten MyPack till ditt närmsta postombud. När paketet har kommit fram till ombudet får du en avisering och kan hämta ditt paket med hjälp av legitimation och spårningsnummer. Avisering skickas som sms om du har angett ditt mobilnummer, annars får du den via mejl.

DHL Servicepoint
Tar normalt 1-2 vardagar att nå fram efter att det skickats från vårt lager. Fraktkostnad är 49 kr (fraktfritt över 595 kr). Dina varor skickas med DHL till ditt närmsta DHL Servicepoint. När paketet har kommit fram till ombudet får du en avisering och kan hämta ditt paket med hjälp av legitimation och spårningsnummer. Avisering skickas som sms om du har angett ditt mobilnummer, annars får du den via mejl.

Spåra och hämta ut ditt paket
När vi har skickat din order så får du en leveransbekräftelse via mejl, där hittar du information om leveranstid och spårningsnummer.
För att hämta ut din försändelse behöver du din legitimation och det nummer som du hittar i sms- eller e-postaviseringen.
Om du av någon anledning saknar aviseringen går det bra att hämta paket med kolli-id/spårningsnummer.
Detta hittar du i leveransbekräftelsen som skickats till din e-postadress.

Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket därav tar vi ut en avgift om 150 kr om ett paket ej hämtas ut. Om du ångrar ett köp och vill returnera varan, måste du först hämta ut paketet och därefter returnera paketet.

Leveransförsening
Leveranstiderna kan bli längre om förseningar hos Postnord eller DHL uppstår på vägen. Har du inte mottagit ditt paket inom 10 vardagar efter att du har fått leveransbekräftelse på mejl från oss så kontakta oss på info@divinedog.se  eller ring, mån-fre 8-17, på 0707 761 533

Vid beställning från Norge
Om du bor i Norge betalar du ingen svensk moms.
För att se ditt momsfria pris skall du avmarkera  gröna bocken i rutan längst upp i vänster 
hörn, där det står "priser inkl. moms"
När du skapar ett konto är det viktigt att du väljer Norge som land. 
När du sen handlar så kommer den svenska momsen inte räknas in i priset. 
Det ser du när du kommer till kassan och ska godkänna köpet. 

Försändelser till Norge sänds som varubrev vilket gör att vi ej kan skicka skrymmande paket.
Det framgår på vår webshop vilka varor vi ej kan sända till Norge.

(Om svenska kunder registrerar sig med Norge valt som land, men uppger svensk 
leveransadress kommer svensk moms att läggas på ordervärdet).
____________________________________________________________________


Delivery time and shipping cost

Orders below 1 kg are sent by PostNord Varubrev in Scandinavia.
Orders above 1 kg are sent by DHL och Postnord My Pack in Scaninavia. 

Order outside Scandinavia is sent by DHL.

Country

Delivery time

Shipping cost

Sweden

1-3 days

49 SEK, free shipping over 595 SEK

Denmark

2-5 days

69 SEK, free shipping over 595 SEK

Norway

3-5 days

69 SEK, free shipping over 595 SEK

Finland

2-5 days

79 - 118 SEK

Åland

3-5 days

79 - 118 SEK

Netherlands

3-5 days

79 - 118 SEK

Belgium

3-5 days

79 - 118 SEK

Germany

3-5 days

79 - 118 SEK

Poland

3-7 days

79 - 118 SEK

Österreich

3-7 days

79 - 118 SEK

France

3-7 days

79 - 118 SEK

Spain

3-7 days

79 - 118 SEK

For delivery times to other countries, please contact us at info@divinedog.se


Retur, Byte och Garanti

Om du vill skicka en vara i retur

Vi har fri returfrakt på alla varor och du har alltid 30 dagars öppet köp från dagen du tagit emot din vara.

Produkten ska vara i ursprungligt skick och får inte vara använd eller tvättad. Eventuella etiketter måste vara kvar på varan. Vi förbehåller oss rätten att ta ut en avgift på 50 kr om produkten inte returneras helt fri från hår, lukt, smuts eller dylikt.

Gör så här:
Fyll i namn, ordernummer och returorsak på lappen som följer med paketet. Använd gärna paketet/påsen som varan levereras i om det går. Klistra fast den medföljande returfraktsedeln på paketet/påsen (dölj den gamla etiketten). Lämna in paketet hos ditt närmaste ombud.

Returfrakten är gratis inom Sverige och det tar cirka 3-4 dagar för en retur att nå oss och hanteras.
Från Norge och övriga Europa kan det ta upp till 15 dagar p.g.a av postgången. Du får alltid en bekräftelse via e-post när vi har hanterat din retur. 

Hur du gör med betalning/faktura vid retur
Det bästa är att pausa fakturan genom att rapportera till Klarna att du ska göra en retur. När vi har mottagit och registrerat din retur kommer du att få en ny uppdaterad faktura från Klarna. Om du vill förlänga förfallodatumet på din faktura så kontaktar du Klarna direkt. Har du redan betalt din faktura, betalt med kort eller valt att betala via direktbetalning kommer Klarna att sätta in summan till det konto du betalade från, antingen ditt bankkontonummer eller kontot som är knutet till ditt kort. Hur snabbt det går kan variera mellan olika banker. Har du frågor om återbetalning eller kreditering är det smidigaste och lättaste sättet att ringa Klarna på 08-120 120 10, eller mejla på info@klarna.se

Om du vill byta en vara

Om du vill byta till en annan vara eller storlek så vänligen gör en ny beställning vilket är det snabbaste  sättet för dig att få din nya vara. Gör sedan en retur enligt ovan på de varor som du vill skicka tillbaka.


Reklamation eller fel vara
Om det är fel på en vara eller du fått fel vara kontakta oss på info@divinedog.se eller ring mån-fre 8-17 på tel nr: 0707 761 533 så hjälper vi dig. Beroende på vad det är för produkt så är det inte säkert att du behöver skicka tillbaka varan så kontakta oss innan du gör en retur.


Obs!

Fri returfrakt gäller endast inom Sverige
, vid retur från annat land står kunden själv för returfraktkostnaden men i övrigt gäller samma regler.

Vid beställning från Norge
Om du bor i Norge betalar du ingen svensk moms.
För att se ditt momsfria pris skall du avmarkera  gröna bocken i rutan längst upp i vänster 
hörn, där det står "priser inkl. moms"
När du skapar ett konto är det viktigt att du väljer Norge som land. 
När du sen handlar så kommer den svenska momsen inte räknas in i priset. 
Det ser du när du kommer till kassan och ska godkänna köpet. 

Försändelser till Norge sänds som varubrev.
(Om svenska kunder registrerar sig med Norge valt som land, men uppger svensk 
leveransadress kommer svensk moms att läggas på ordervärdet).


Garanti


Du har 1 års garanti på de varor du köper från Divine Dog. 
Garantin innefattar fel som anses vara tillverkningsfel. Fel som anses ha uppstått 
pga vanligt slitage, onormal användning omfattas ej av garantin. 
Vid garantiärrenden så byts i första hand produkten ut mot en ny, om produkten ej 
längre är tillgänglig så byts den mot en likvärdig. 
Divine Dog kan även besluta att lämna ett tillgodokvitto.

Personuppgifter enligt nya allmänna databeskrivningsförordningen GDPR

När du genomför en beställning hos oss anger du personuppgifter såsom namn, adress och telefonnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Vi dokumenterar även all kommunikation som vi har med dig via e-post, detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Vi kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part med undantag av Klarna vid fakturering respektive betalning.

Om du vill ha vårt nyhetsbrev kommer vi att skicka produkterbjudanden och information till dig via e-post.

Dina rättigheter enligt GDPR:

*Registerutdrag. Du har rätt att begära bekräftelse på om vi behandlar personuppgifter om dig eller inte. Om vi gör det har du rätt att få se vilka uppgifter vi behandlar om dig genom ett registerutdrag.
*Rättelse. Om en personuppgift är fel eller ofullständig har du rätt att begära att den rättas.
*Återkalla samtycke. Om vi behandlar dina personuppgifter med samtycke som laglig grund för behandlingen, har du rätt att närsomhelst återkalla samtycket med framtida verkan.Du har rätt att motsätta dig att personuppgiftsbehandling sker för direktmarknadsföring. Detta görs lättast genom att du avregistrerar dig från utskick genom att klicka på avregistreringslänken i utskicket eller kontakta oss via e-post info@divinedog.se