Köpvillkor, frakt och leverans

Köpvillkor

Beställning och orderbekräftelse
När vi tagit emot din beställning får du en orderbekräftelse från oss till din e-postadress. Där finner du uppgifter om produkter, priser, betalsätt och leveransadress. Kontrollera att din orderbekräftelse stämmer. Om något är fel i beställningen så kontakta oss på mejl: info@divinedog.se eller telefon: 0707 761 533,  mån-fre 8-17.
Om en vara tagit slut i lager kontaktar vi dig snarast via e-post.

Betalningsalternativ

Klarnas betalningslösningar

I samarbete med Klarna erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning. Denna betallösning kallas för Klarna Checkout.

Genom att lämna information i kassan godkänner du Klarnas villkor. Genom att klicka på "Slutför köp" godkänner du våra köpvillkor.

Klarna Checkout presenterar information för dig så snart du är identifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov beroende på det betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. Sedan du har identifierats uppvisar Klarna Checkout vilka alternativ som är tillgängliga för just dig. Faktura är förvalt som betalningsalternativ men du kan givetvis fritt välja något av de andra alternativen såsom direktbetalning via bank eller betalning med kort.  Vilka alternativ du erbjuds kan växla från tid till annan. Du kan själv välja om du vill skydda din användning av Klarna Checkout med en PIN-kod.


Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du hos klarna.se. För information om din betalning kontakta Klarnas kundservice. Du kan även se dina fakturor och dess betalstatus på klarna.se under Mina sidor, se ”Hitta din faktura” på startsidan.


Fraktkostnad

Divine Dog skickar beställningarna alla helgfria dagar. 

Fraktavgiften inom Sverige är 49 SEK.
FRAKTFRITT VID KÖP ÖVER 595 KR TILL SVERIGE.

Fraktavgift för hemleverans inom Sverige är 118 kr för beställning under 595 kr och 69 kr för beställning över 595 kr.

Fraktavgiften till Danmark är 69 SEK.

Fraktavgiften till Norge är 69 SEK. Obs! Vi kan inte skicka vissa burar och bäddar till Norge.
Information finns på respektive vara.


Fraktavgiften till övriga Europa är  79-159 SEK. Se vår tabell nedan:

Leveransalternativ

Postnord 
Tar normalt 1-2 dagar att nå fram efter att det skickats från vårt lager. Fraktkostnaden är 49 kr (fraktfritt över 595 kr). Mindre paket levereras som varubrev direkt till brevlådan. Större paket skickas med Postnord MyPack till ditt närmsta postombud. När paketet har kommit fram till ombudet får du en avisering och kan hämta ditt paket med hjälp av legitimation och spårningsnummer. Avisering skickas som sms om du har angett ditt mobilnummer, annars får du den via mejl. 

DHL Service Point
Tar normalt 1-2 vardagar att nå fram efter att det skickats från vårt lager. Fraktkostnad är 49 kr (fraktfritt över 595 kr). Dina varor skickas med DHL till ditt närmsta DHL Servicepoint. När paketet har kommit fram till ombudet får du en avisering och kan hämta ditt paket med hjälp av legitimation och spårningsnummer. Avisering skickas som sms om du har angett ditt mobilnummer, annars får du den via mejl.

Postnord My Pack Home Hemleverans
När du väljer detta alternativ får du ditt paket levererat ända fram till din dörr inom 1-3 vardagar och du kan välja när du vill ha paketet. Du får ett sms av Postnord med alternativ för hemleverans. Du kan även få paketet levererat till din dörr när du inte är hemma. När ditt paket lämnar vårt lager får du ett mail med en spårningslänk så att du kan spåra ditt paket hela vägen hem till dig. 
Om du har portkod eller porttelefonnummer behöver du uppge den i samband med din beställning för att Postnord ska  kunna leverera paketet till dig. Skriv in i kommentarsrutan vid beställning.


Spåra och hämta ut ditt paket

När vi har skickat din order så får du en leveransbekräftelse via mejl, där hittar du information om leveranstid och spårningsnummer.
För att hämta ut din försändelse behöver du din legitimation och det nummer som du hittar i sms- eller e-postaviseringen.
Om du av någon anledning saknar aviseringen går det bra att hämta paket med kolli-id/spårningsnummer.
Detta hittar du i leveransbekräftelsen som skickats till din e-postadress.

Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket därav tar vi ut en avgift om 150 kr om ett paket ej hämtas ut. Om du ångrar ett köp och vill returnera varan, måste du först hämta ut paketet och därefter returnera paketet.

Leveransförsening
Leveranstiderna kan bli längre om förseningar hos Postnord eller DHL uppstår på vägen. Har du inte mottagit ditt paket inom 10 vardagar efter att du har fått leveransbekräftelse på mejl från oss så kontakta oss på info@divinedog.se  eller ring, mån-fre 8-17, på 0707 761 533

Nya regler för försändelser till Norge fr.o.m. 1 april 2020
Kundene våre i Norge betaler norsk moms direkte når de handler i vår nettbutikk. Vi är registrert i VOEC-systemet och belaste deg mva, akkurat som om du kjøper fra en norsk nettbutikk. Produktene du kjøper fra oss innen VOEC system er fritatt for toll.

Försändelser till Norge sänds som varubrev vilket gör att vi ej kan skicka skrymmande paket.
Det framgår på vår webshop vilka varor vi ej kan sända till Norge.


Delivery time and shipping cost

Orders below 1 kg are sent by PostNord Varubrev in Scandinavia.
Orders above 1 kg are sent by DHL or Postnord My Pack in Scandinavia. 

Order outside Scandinavia is sent by DHL and Postnord.

Country

Delivery time

Shipping cost

Sweden

1-3 days

49 SEK, free shipping over 595 SEK

Denmark

2-5 days

69 SEK 

Norway

3-5 days

69 SEK 

Finland

2-5 days

79 SEK

Åland

3-5 days

79 SEK

Netherlands

3-5 days

79 SEK

Belgium

3-5 days

79 SEK

Germany

3-5 days

79 SEK

Poland

3-7 days

79 SEK

Österreich

3-7 days

79 SEK

France

3-7 days

79 SEK

Spain

3-7 days

79 SEK

For delivery times to other countries, please contact us at info@divinedog.se



Retur, Byte och Garanti

Vi har fri returfrakt vid byte (inom Sverige) på alla varor och du har alltid 30 dagars öppet köp från dagen du tagit emot din vara.
Har du ångrat ditt köp tar vi ut en fraktavgift på 39 kr som dras av summan som återbetalas till dig.
(På beställningar gjorda innan 2020-01-09 tar vi inte ut någon avgift för retur).

Produkten ska vara i ursprungligt skick och får inte vara använd eller tvättad. Eventuella etiketter måste vara kvar på varan. Vi förbehåller oss rätten att ta ut en avgift på 50 kr om produkten inte returneras helt fri från hår, lukt, smuts eller dylikt.

Gör så här vid retur:
Fyll i namn, ordernummer, artikelnummer, och returorsak på lappen som följer med paketet. Använd gärna paketet/påsen som varan levereras i om det går. Klistra fast den medföljande returfraktsedeln på paketet/påsen (dölj den gamla etiketten). Lämna in paketet hos ditt närmaste ombud.

Om du vill byta varan:
Vid byte till en annan vara eller storlek så vänligen gör en ny beställning vilket är det snabbaste sättet för dig att få din nya vara. Gör sedan en retur enligt ovan på de varor som du vill skicka tillbaka.
Fri returfrakt när du byter till annan vara:
Skriv även ditt beställningsnummer på den nya varan som du beställt på returlappen så debiteras ingen avgift på din retur.
Det tar ca 3-4 dagar för en retur att nå oss och hanteras och därefter meddelar vi Klarna.

Från Norge och övriga Europa kan det ta upp till 15 dagar p.g.a av postgången. Du får alltid en bekräftelse via e-post när vi har hanterat din retur. 

Hur du gör med betalning/faktura vid retur:
Det bästa är att pausa fakturan genom att rapportera till Klarna att du ska göra en retur. När vi har mottagit och registrerat din retur kommer du att få en ny uppdaterad faktura från Klarna. Om du vill förlänga förfallodatumet på din faktura så kontaktar du Klarna direkt. Har du redan betalt din faktura, betalt med kort eller valt att betala via direktbetalning kommer Klarna att sätta in summan till det konto du betalade från, antingen ditt bankkontonummer eller kontot som är knutet till ditt kort. Hur snabbt det går kan variera mellan olika banker. Har du frågor om återbetalning eller kreditering är det smidigaste och lättaste sättet att ringa Klarna på 08-120 120 10, eller mejla på info@klarna.se

Obs!
Fri returfrakt vid byte gäller endast inom Sverige
vid retur från annat land står kunden själv för returfraktkostnaden men i övrigt gäller samma regler.


Reklamation eller fel vara:
Om det är fel på en vara eller du fått fel vara kontakta oss på info@divinedog.se eller ring mån-fre 8-17 på tel nr: 0707 761 533 så hjälper vi dig. Beroende på vad det är för produkt så är det inte säkert att du behöver skicka tillbaka varan så kontakta oss innan du gör en retur.



Garanti


Du har 1 års garanti på de varor du köper från Divine Dog. 
Garantin innefattar fel som anses vara tillverkningsfel. Fel som anses ha uppstått 
pga vanligt slitage, onormal användning omfattas ej av garantin. 
Vid garantiärrenden så byts i första hand produkten ut mot en ny, om produkten ej 
längre är tillgänglig så byts den mot en likvärdig. 
Divine Dog kan även besluta att lämna ett tillgodokvitto.

Personuppgifter enligt nya allmänna databeskrivningsförordningen GDPR

När du genomför en beställning hos oss anger du personuppgifter såsom namn, adress och telefonnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Vi dokumenterar även all kommunikation som vi har med dig via e-post, detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Vi kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part med undantag av Klarna vid fakturering respektive betalning.

Om du vill ha vårt nyhetsbrev kommer vi att skicka produkterbjudanden och information till dig via e-post.

Dina rättigheter enligt GDPR:

*Registerutdrag. Du har rätt att begära bekräftelse på om vi behandlar personuppgifter om dig eller inte. Om vi gör det har du rätt att få se vilka uppgifter vi behandlar om dig genom ett registerutdrag.
*Rättelse. Om en personuppgift är fel eller ofullständig har du rätt att begära att den rättas.
*Återkalla samtycke. Om vi behandlar dina personuppgifter med samtycke som laglig grund för behandlingen, har du rätt att närsomhelst återkalla samtycket med framtida verkan.Du har rätt att motsätta dig att personuppgiftsbehandling sker för direktmarknadsföring. Detta görs lättast genom att du avregistrerar dig från utskick genom att klicka på avregistreringslänken i utskicket eller kontakta oss via e-post info@divinedog.se