Vanliga frågor

Vanliga frågor

Beställning

Hur beställer jag?

Lägg vald produkt i varukorgen genom att klicka på köp. Gå sedan till kassan genom att klicka på knappen till kassan. I nästa steg väljer du att antingen logga in som befintlig kund eller registrera dig som ny kund genom att fylla i dina personuppgifter. Du väljer sedan betalningssätt och önskat fraktsätt och klickar sedan på knappen betala.

När får jag min orderbekräftelse?

När du har genomfört en beställning hos Divine Dog skickar vi en orderbekräftelse till din e-post som du angivit vid din beställning. Det är därför viktigt att du har angett rätt e-postadress.

Kan jag beställa från andra länder?

Ja, Divine Dog tar emot beställningar från Sverige, Norge och EU.

Hur ändrar jag eller avbeställer jag min order?

Det går oftast väldigt fort från det att du har lagt din order tills dess att den börjar behandlas på vårt lager. Vi hanterar många ordrar varje dag och har inte möjlighet att avboka lagda ordrar. Däremot kan du alltid göra en retur när du har mottagit din order.

Betalning

Vilka betalningsalternativ erbjuder ni?

Vi samarbetar med Klarna och erbjuder betalning med direktbetalning genom SEB, Swedbank, Nordea och Svenska Handelsbanken. Kortbetalning med VISA, Mastercard och American Express, delbetalning, fakturabetalning samt Swish.

Hur skyddas mina kortuppgifter när jag handlar hos er?

Dina uppgifter skyddas genom en säker SSL-kryptering och hela transaktionsprocessen skyddas av 3D Secure som är utvecklat av VISA och Mastercard för att skydda kortuppgifter.

Hur fungerar fakturabetalning?

Vi använder oss av Klarnas faktureringstjänst. När du gör en beställning mot faktura så gör Klarna en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysnings tas.  Du kommer då att få hem en kopia på kreditupplysningen med post. 

Jag betalade med kontokort. När dras beloppet från mitt konto?

I samband med att din order är packad och skickas från vårt lager, så genomförs transaktionen och beloppet dras från ditt konto.

Leverans

Hur lång leveranstid har ni?

Vi packar och skickar normalt din order inom 48 timmar från det att din order har kommit till oss. Normal leveranstid är 1 - 3 vardagar. Under vissa perioder har vi en högre belastning vilket kan innebära längre leveranstid än normalt. Leveranstiderna gäller lagervaror.

Kan jag spåra mitt paket?

Ja, när vi har packat och skickat din order så får du ett mail med ett sändningsnummer. Skulle du inte få ett mail med sändningsnumret så kan du kontakta oss på info@divinedog.se så kan vi spåra paketet åt dig. Vill du spåra ditt paket själv så fyller du i ditt spårningsnummer här.

https://www.postnord.se/vara-v...

Jag har mottagit en skadad vara, hur gör jag nu?

Om du har mottagit en vara som har skadats under leveransen ska du kontakta oss så snart som möjligt på e-post info@divinedog.se. Bifoga även en bild på emballaget innan du packar upp det (om det är möjligt) och skicka även bild på den skadade varan till oss.

Jag har mottagit en felaktig vara, hur gör jag nu?

Om du har mottagit en felaktig vara, dvs. en vara som du inte har beställt ska du kontakta oss omgående på info@divinedog.se så att vi kan rätta till den felaktiga leveransen.

Retur

Kan jag returnera min vara om jag ångrar mig?

Du kan returnera ditt paket ifall du ångrar dig. Du hittar våra köpvillkor här.

Kostar det att returnera hos er?

Ja, om du vill returnera en produkt så tar vi ut en fraktavgift på 49 kr. Beställer du en annan produkt eller storlek inom 24 timmar efter att du registrerat din retur så är returen gratis.

Hur lång tid tar det innan jag får en återbetalning för en retur?

Återbetalningen sker automatisk via Klarna i samband med att din retur hanteras hos oss. Återbetalningen brukar endast ta några bankdagar men ibland kan det dröja ända upp till 14 vardagar. Har du frågor om din återbetalning så kontakta Klarnas kundtjänst.

Kan jag göra en retur från Norge?

Ja, du kan alltid göra en retur till oss. Om du gör en retur från Norge eller något annat land än Sverige så står du för frakten både vid byte eller retur. Läs mer om retur från Norge här.

Hållbarhet

Hur jobbar ni med hållbarhet?

På Divine Dog så är hållbarhetsfrågor en viktig del i vårt arbete. Som e-handel vill vi försöka göra vad vi kan för att bidra till att nå dem globala målen som antogs av FN:s medlemsländer 2015 och som kallas för Agenda 2030. När du handlar hos oss vill vi att du ska känna att vi tar ansvar för miljön och att du som kund vet att vi gör medvetna val i vår verksamhet.

Varför får jag ingen returfraktsedel i mitt paket?

Vi har få returer vilket gör det onödigt att skicka med returfraktsedlar i alla våra paket då dessa nästan alltid bara slängs i soporna. Vill du ha en returfraktsedel så beställer du en på info@divinedog.se

Varför är emballaget jag fick återanvänt?

När vi skickar paket till dig så kan det hända att du får ett emballage som vi har återanvänt, dvs. vi har mottagit varor i samma kartong som vi använder när vi skickar till dig. Om du får ett paket i en begagnad kartong så är det helt enkelt för att vi vill minska slängandet av fungerande emballage.

Hur packar ni era ordrar?

När vi skickar din order så försöker vi alltid att packa i ett så litet emballage som möjligt för att minimera mängden av oanvänt kartongutrymme. Därför skickar vi ofta i påsar istället för kartonger. Mindre påsar eller kartonger gör att paketen vi skickar tar mindre plats och vikt i transporten.

Samarbeten

Jag vill samarbeta med er, hur gör jag?

Vi är alltid intresserade utav spännande samarbeten i olika former. För att vi ska kunna hantera din förfrågan på bästa sätt så behöver vi veta mer om hur du vill samarbeta med oss. Nedan finner du några av våra vanligaste samarbetsformer. Utöver det vill vi gärna höra vad du har för tankar och idéer för att samarbetet ska bli så bra som möjligt för oss båda. Kontakta oss gärna på info@divinedog.se och berätta för oss vad du skulle vilja göra. För oss är det viktigt att du brinner för vad du gör. Vi värdesätter unikt och spännande innehåll och tar din personlighet och digitala närvara i stor beaktning. Vi vill även att du har en engagemangsnivå som ligger i linje med ditt varumärke och din målgrupp. Köp av falska följare förekommer ibland vilket inte är bra för någon part. Du behöver även känna din målgrupp väl och kunna definiera den för att vi ska kunna få ett bra samarbete.

Jag vill bli en affiliater

Om du redan har ett etablerat varumärke och en tydlig målgrupp så kan du bli affiliater och tjäna pengar på din blogg eller din webplats. Vid ett samarbete med Divine Dog kan du antingen själv skapa eget unikt material där vi kan erbjuda en fast ersättning eller ge betalning för varje länkning som leder till ett köp hos oss. Tillsammans skräddarsyr vi vårt samarbete efter dina egna förutsättningar och dina idéer. Hör av dig till oss på info@divinedog.se

Jag vill ha ett innehållssamarbete

Vill du göra tävlingar på Instagram, erbjuda rabattkoder till dina följare eller på andra sätt marknadsföra Divine Dog?  Skriv till oss på info@divinedog.se och berätta mer om dig själv, hur många läsare/följare du har och i vilka kanaler du finns. Vi kan erbjuda antingen produkter eller betalning för varje länkning som leder till ett köp hos oss. För att det ska vara intressant så vill vi att du har minst 3000 följare i dina kanaler och att dina följare är hundägare/intresserade av hundar.

JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.